NAUCZANIE ŚWIADOMYCH STUDENTÓW [TEACH-BEASTS]
Odkryj, jak projekt Teach-BEAST rewolucjonizuje metody nauczania w przedmiotach STEM poprzez integrację Design Thinking i dostosowanie programów nauczania do rzeczywistych wymagań rynku pracy. Poznaj innowacyjne narzędzia i zasoby wspierające nauczycieli akademickich w lepszym przygotowywaniu studentów do przyszłych karier.
OPIS PROJEKTU
Czas trwania projektu: 01/12/2022 – 28/02/2025
Źródło finansowania: Program Erasmus Plus, KA220-HED
Budżet: 250 000,00 EUR
Numer umowy: 2022-1-PL01-KA220-HED-000089791
Rola: Lider projektu
Partnerstwo: WSIiZ oraz Alma Mater Studiorum – Uniwersytet w Bolonii (Włochy), Universitat Ramon Llull Fundació (Hiszpania) i Instituto Politécnico De Portalegre (Portugalia)
Projekt Teach-BEAST ma na celu wspieranie innowacyjnych praktyk w nauczaniu i uczeniu się, aby lepiej dostosować ofertę uczelni do wymagań współczesnego rynku pracy. W dobie szybko zmieniających się technologii i globalizacji od nauczycieli akademickich oczekuje się ciągłego doskonalenia umiejętności i wdrażania nowych metod nauczania. Studenci oczekują, że nauczyciele będą nie tylko dostarczycielami wiedzy, ale także mentorami, którzy stawiają istotne pytania, stymulując refleksję, odkrywanie pasji i myślenie o karierze w kategoriach tożsamości zawodowej. Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnego podejścia do nauczania przedmiotów STEM, w którym nauczyciel rozwija umiejętności związane z tymi przedmiotami na kierunkach nietechnicznych, zmieniając model nauczania. W ramach projektu opracowano podejście pomagające profilować przedmioty STEM zgodnie z kierunkiem studiów i rzeczywistymi wymaganiami rynku pracy, pokazując praktyczną użyteczność umiejętności i wiedzy oraz przekształcając zajęcia w model projektowy oparty na ramach Design Thinking. Projekt promuje nie tylko innowacyjne podejście do nauczania, ale także wspiera nauczycieli akademickich w lepszym dostosowywaniu programów nauczania do rzeczywistych wymagań rynku pracy.
Projektowanie projektu
- Paczka robocza nr 1 – Zarządzanie projektem
- Paczka robocza nr 2 – Opracowanie i testowanie podejścia „Teach-BEASTs”
- Paczka robocza nr 3 – Opracowanie, wdrożenie i testowanie podejścia „DT meets STEM”
- Paczka robocza nr 4 – Upowszechnianie wyników projektu w społeczności
GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU
- Podręcznik dla instruktorów podejścia „Teach-BEASTs” – podręcznik zawierający wytyczne metodologiczne dla nauczycieli akademickich dotyczące stosowania techniki personalnej kanwy biznesowej do planowania efektów uczenia się, opracowywania treści kursów oraz identyfikacji ukrytych powiązań między przedmiotami w ramach programu studiów.
- Pigułki Świadomości Zawodowej – krótkoterminowe moduły zaprojektowane jako część kursu, niezależnie od przedmiotu, mające na celu stymulowanie refleksji studentów nad omawianymi treściami w kontekście ich zainteresowań, pasji, predyspozycji i wartości rynkowej rozwijanych umiejętności.
- Podręcznik dla instruktorów podejścia „DT meets STEM” – podręcznik przeznaczony dla nauczycieli STEM, zawierający wskazówki dotyczące integracji ram Design Thinking z przedmiotami STEM.
- Przykładowy przedmiot STEM w ramach DT – model referencyjny pokazujący, jak zastosować ramy Design Thinking w nauczaniu przedmiotów STEM.
- Biblioteka podcastów – zbiór podcastów z kobietami zatrudnionymi na stanowiskach nieinżynieryjnych, opowiadającymi o znaczeniu umiejętności nauczanych w przedmiotach STEM w ich pracy.