##BE(A)ST Methodology,##Personal Business Model Canvas,##Career Canvas Catalog,# #Educational Pathway Individualization,# #Professional Identity,# #Interests and passions awareness development.

Grupa docelowa

Nauczyciele akademiccy, studenci, biura karier, kadra zarządzająca uczelni.

Cel produktu

Prezentacja aktualnych wymagań rynku pracy dla wybranych zawodów oraz ich specyfiki w kontekście ekosystemu organizacji, w której występuje dane stanowisko. Ujednolicenie metod opisywania wymagań rynku pracy oraz stworzenie podstaw do indywidualizacji ścieżki edukacyjnej i rozwoju świadomości zawodowej studentów.

Opis

Katalog opisujący specyfikę przyszłych zawodów w branży IT w formie serii personalnych modeli biznesowych, prezentujących szczegółowe charakterystyki wymaganych umiejętności, typowe zadania, propozycje wartości, role pełnione na danym stanowisku, źródła przychodów i kosztów oraz ekosystem, w którym działa pracownik na danym stanowisku. Katalog zawiera modele dla takich stanowisk jak: analityk biznesowy, specjalista ds. cyberbezpieczeństwa, analityk danych/naukowiec danych, projektant gier, specjalista ds. Internetu Rzeczy, programista aplikacji mobilnych, inżynier sieci, architekt doświadczeń użytkownika, projektant interfejsów użytkownika, programista systemów internetowych.

Przypadki użycia


Każda grupa interesariuszy może korzystać z katalogu zgodnie z własnym scenariuszem. Studenci mogą wykorzystywać katalog do planowania ścieżki edukacyjnej w trakcie studiów, identyfikacji swoich zasobów osobistych i dopasowania ich do wymagań rynku pracy oraz lepszego zrozumienia środowiska pracy związanego z danym stanowiskiem. Nauczyciele akademiccy mogą korzystać z katalogu do planowania treści kursów zgodnych z aktualnymi potrzebami rynku pracy, lepszego zrozumienia obecnego stanu umiejętności i wiedzy studentów oraz ich potrzeb edukacyjnych, eliminacji rutyny i zwiększenia innowacyjności warsztatów dydaktycznych. Biura karier mogą korzystać z katalogu, współpracując z przedsiębiorcami przy przygotowywaniu ofert pracy i staży, identyfikacji potrzeb szkoleniowych studentów oraz selekcji najlepszych kandydatów na konkretne stanowiska. Kadra zarządzająca uczelniami może używać katalogu do analizy bieżących potrzeb rynku pracy i planowania nowych, atrakcyjnych kierunków studiów.